Baráti Ilona


vagyok, 1950-ben születtem. 40 éven át óvónő voltam, két éve nyugdíjba mentem. Nagykovácsiban élek, van két
felnőtt gyerekem és két unokám.
Különös ajándéka az életnek: óvónőként élni. Egy emberöltő telt el észrevétlen, mert minden nap friss, kíváncsi szemek
vártak rám, hívtak különös kalandokba. Nyugdíjba mentem, mert "kijártam" az óvodát. Megtanultam észre venni, belenézni abba
a tükörbe, amit csak ők, óvodások tudnak tartani nekünk, felnőtteknek. Most tarsolyomban ezzel a tudással indulok tovább az
utamon, járom az országot, megyek amerre ajtó, ablak nyílik, játszom és mesélek gyerekeknek, felnőtteknek.Ilona az MR1 Kossuth Rádió - Vendég a háznál című műsorában is vendégeskedett.
Ezeknek a beszélgetéseknek feltöltése folymatban van.

Baráti Ilona, vándor óvónőként, a Parksarokba is ellátogat.
Április 10-én Búzavirág Bábszínháza mutatkozik be vendégeinknek, az Aranyköles című előadással.
Az előadás után kézműves foglalkozás is lesz.
A kávézóban pedig tejszínes kölest készítünk : )




Búzavirág Bábszínház
„Népmeséket mondok óvodásoknak, miközben bábbal, kendővel, énekkel, furulyával igyekszem életre kelteni a hallottakat, hogy segítsem megtörténni a csodát: "Egyszer volt, hol nem volt...”
A mesék nincsenek dramatizálva, feldolgozva, átdolgozva, aktualizálva. Eredeti magyar népmesék,vagy szöveghű fordítások.
A bábok gyapjúból, filcből, vászonból és selyemből készülnek. A díszlet évek óta gyűjtögetett kavicsok, ágak-bogak, termések.

A bábszínház atmoszféráját a gyerekek figyelme adja, amit nem látványos, harsány eszközökkel kívánok megteremteni, hanem csendes, derűs komolysággal.”

Babás Játék Ilonával
terveink között szerepel Ilona babás jásztó programját is vendégül látni.

„A két-három éves gyerekeket ugyan sokszor leköti a mese hangulata, de a cselekményt még nem tudják követni.
Az ő világuk a mondókák, ringatók, tapsolók – apa, anya ölében ülve biztonságban.
A számukra alakított közös játék során, szívesen adom öttleteimet, tapasztalatomat! ”

Előadás utáni kézműves foglalkozásáról
”A jól megélt együttlétek után a gyerekek szabad játékában mindig megjelennek a látottak, hallottak. Ezt erőltetni, siettetni, és főleg számon kérni nem szabad, de elősegíteni lehet.
Készítsünk apró kellékeket, játékokat együtt!”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése